torsdag, april 11, 2013

Vi ska sy och vi ska klippa, vi ska göra, ska vi tippa För den stora galakvällen Så ska vi sy modellen!


Dåvar jag tillbaka igen! Vet att jag kan hoppa över nån dag eller två men det är för att jag inte hinner eller orkar! Som igår exempel så satt jag å sydde hela förmiddagen innan jag åkte till jobbet. Har fått låna mammas symaskin nu eftersom jag inte kan med min som jag fick. Så tänkte om det är någon läsare som har just denna maskinen som kanske kunde hjälpa mig med den så hör gärna av er! Jag har en Singer maskin, vet ej vad det är för modell då jag inte hittar det någon stans men jag lägger upp en bild på den!

Någon som känner igen den?


Även lilla Siri ville vara med och sy!
Medans Sherikania var ute efter möss, usch!




















Ska idag åka till sy affären för att handla lite band till mina hissgardiner som jag håller på att sy, är det enda som är kvar på dom. Så ännu får ni inte se dom utan istället får ni se duken jag sydde med tyg som blev över, det är då alltså likadant tyg på gardinerna! Tyget kommer från IKEA, Majken heter det och finns även i orange. 69:-/m!

Så snyggt! Ja jag får säga det för det är jag som har gjort den!
Haha!

Sen efter jobbet så hade min kära sambo lagat mat, blev spaghetti och köttfärslimpa med beárnaisesås. Lustig kombination kanske? Gott var det iallafall!

Nä nu ska jag ner och diska lite sen blir det att åka till stan och kanske inom mamma en sväng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar