måndag, april 08, 2013

Kaos!

Vilken morgon!!! Jag skojar inte varför ska allt hända just mig?!

Inatt vaknade jag av en väldans duns, tänkte att katterna bara råkat välta något. Så jag somnade givetvis om, när vi vaknade senare så var det svin kallt i huset. Sambon gick då ner till värmepumpen där det blinkade och hade sig, så han ringde till en massa och tillslut kom det över en kille som tittade på den.

Medans det hände så satt jag i köket och åt frukost, då började katterna att bråka. Sa till dom och så slutade de. Sen helt plötsligt så började dom igen och riktigt bråka så jag tog ner Sherikania, den stora katten. Till källaren och lugnade henne, gick upp för att titta till Siri. Så lyfte på duken till bordet för hon brukar ligga på någon utav stolarna därunder, lyfte och fick inte syn på Siri iallafall.

Där låg det en stor långhårig svart katt med vitt på nosen, snacka om att jag blev rädd. Haha, sprang ner till källaren där min sambo var med den här killen. Så sambon fick ta hand om den främmande katten medans jag höll i Sherikania som noga följde alla rörelser där uppe, Sherikania kommer inte så bra överens med andra katter precis!

Så var den främmande katten ute ur huset och allt blev som vanligt igen. Den här katten måste ju ha kommit in genom kattluckan som vi bara har öppet utifrån, då Siri inte får gå ut. Så den måste ju ha gömt sig i och med att den inte kommer ut och då kände Siri inte igen mamma och Sherikania kände inte igen Siri. Så jag skulle nog ha gått upp och kollat den där dunsen, då hade vi nog sluppit den här kaos morgonen! Men nu ligger dom här mina små älsklingar tätt intill varandra och sover, helt utmattade. <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar