tisdag, februari 04, 2014

Spa dag med mamma

Idag har det varit en riktigt skön dag! Mamma och jag har varit i Kalmar hela dagen och bara myst till det!

Dagen började med att mamma hämtade upp mig klockan 7.45, då hon hade bokat in en ansiktsbehandling till oss båda klockan 9.00 hos "Hår och Hudateljén". Snacka om att det är så avkopplande och super skönt! Fick en tjej som i grunden var make up artist, så fick några bra tips om smink och andra produkter än de som dom sålde. Hon var väldigt nyfiken och fascinerad av mina ögonbryn som jag fick gjorda i lördags, så vi snackade lite om det. Köpte mig faktiskt en rengöring utav henne, då jag fick reda på att dessa rengörnings servetterna jag använder inte var något bra alls. Det skulle bara användas i nödfall då de inte tar bort allt skit i ansiktet, sen så luktade den jättegott med. Fick även en test på ansiktsvatten med inom samma märke, Exuviance.


Efter det gick vi lite på stan, mamma shoppade ett par byxor och en födelsedagspresent till mig som jag ska glömma bort tills fredag! Haha. Jag hittade inget speciellt, letade efter en ny väska. Men tycker att det är för tråkiga väskor för det mesta, har hittat en på ellos. Kanske beställer den, vi får se.

Som förra gången så gick vi till 4rum&kök och lunchade, idag blev det dagens Wallenbergare med potatismos! Så smaskigt!

Sedan var det dags för tiden hos frissan på "Åbergs". Så skönt att få håret snyggt igen, va ju verkligen inte snyggt innan kan man säga. Klippte av det och färgade i brunt, men några röda slingor i. Detta gillade jag verkligen! Kanske ska jag hålla mig till denna frisyren nu? Jag brukar ju annars aldrig klippa mig likadant igen, utan det brukar alltid vara en annan variant fast i samma längd. Även där fick jag visa och förklara mina ögonbryn då en gammal klasskompis kom in och hade sett de på Facebook. Då hennes storasyster klippte mig, roligt att folk kommenterar och vill se dom faktiskt. Så ja nu känner jag mig jävligt snygg igen om jag får säga det själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar