måndag, februari 17, 2014

Rulltårta med mönster!

Sådär nu så sitter jag vid datorn här och skall fylla i lite! Här kommer receptet på rulltårtan, det är från "Nerdy Nummie"- Youtube. Detta har jag då översatt till svenska och det tog sin lilla tid kan jag lova, haha men här har ni det iallafall! Lägger till videon här så ser och berättar hon hur man gör. Dekorations smeten blev det VÄLDIGT mycket över så jag fick slänga det, men kom på sen att det kanske går att frysa in tills nästa gång. Det borde man ju kunna göra kanske?




Ugnstemperatur 200 grader
Dekorations smeten:
  • 100 gr rumstempererat smör
  • 2 1/4 dl florsocker
  • 3 äggvitor
  • 3 dl mjöl
Bunke 1
  • 4 äggvitor
  • 47 gr socker
  • 1 tsk bikarbonat
Bunke 2
  • 4 äggulor
  • 47 gr socker
  • 60 gr smält smör
  • 2 1/4 dl mjöl

Såhär snygg blev min rulltårta, dock skulle jag blandat i mera färg i dekorations smeten till mina hjärtan men det blev ju bra ändå!



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Oj, jag har tyvärr inte långpannan kvar. Men det var bara en vanlig panna. :)

      Radera