tisdag, februari 18, 2014

Rice Krispie godis

Igår så bakade jag lite till! Det blev godis, Rice krispie godis! Så goda, här kommer receptet på dom små sötsakerna.

ca 40 st
  • 280 gr marshmallows
  • 7 dl rice krispie flingor
  • 35 gr smör

Börja med att smälta smöret i en stor kastrull på låg värme, jag hade nr 3 på min platta (högsta för mig är 9). När det är smält så häller du i alla marshmallows, jag hade mina hela och de tog sin tid så jag skulle rekomendera er all dela dom lite innan eller använda mini marshmallows.

Närdet är smält till en jämn smet så kan du hälla i någon rolig färg om man vill, ta bort kastrullen från plattan och rör ner flingorna. Häll smeten i en form med bakplåtspapper eller smörad form, tyck ut smeten med hjälp av ett bakplåtspapper. För det blir kladdigt! Ställ in i kylen i 30 minuter.

När det han svalnat och stelnat lite så ta ut kakan ur formen, skär i lagom små bitar (eller hur stora nu vill ha dom). Vill ni kan ni göra som jag och doppa de i choklad och på med lite strössel. Ställ in i kylen för att det ska stelna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar