måndag, februari 10, 2014

Planering inför trädgårdslandet 2014!

Sitter här och planerar mitt trädgårdsland för i år, förra året så blev det väldigt mycket sallad i landet. Så sallad ska jag bara sätta typ 2 plantor av eftersom det växer hela tiden på dom och sen är det bara jag som äter sallad i detta huset med. Förra året så satte jag ju typ 10 plantor! Haha fick ge bort två, så jag hade ju 9 stycken i landet som bara blev att slänga! Lite tråkigt faktiskt, så i år ska jag plantera 4 tänkte jag så ska jag ge bort två. En till min kära mor och en till min kära svärmor.

Sen blir det gurka, tomater, rädisor, paprika och sedan tänkte jag försöka odla socker ärtor. För det är så jädra gott! Sen så blir det ju hallon och jordgubbar med, fast de är ju kvar sen förra året.

OBS!
Bilderna är lånade från google.
För det är ju snart dags för vissa plantor så lika bra att planera i förväg! Förra året så odlade jag ju även socker majs, men det tror jag att jag hoppar denna gången. Fick ju även en vattenmelon planta utav en vän, men det blev bara en melon på två plantor. Så jag kommer inte odla det själv, men man vet ju aldrig man kanske får det detta året med. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar