tisdag, februari 18, 2014

Pumpen strular

Godmorgon, jag är skit trött! Har stigit upp i natt och tagen lite blodsocker, för igår så sa pumpen att han inte ville ge mig något insulin. Så då var det bara att ta fram sprutorna, blev lite orolig då jag inte redigt visste vad jag skulle ha för dos på långtidsprutan. Men tog 17 enheter, fick för mig att det skulle ligga på 18. Men så drog jag bort 1 enhet för att vara säker på att inte bli låg inatt, men de va nog lite lite för nu ligger jag nämligen på 12 i blodsocker.

Får ringa till diabetesmottagningen vid 9 då de öppnar sina telefontider, kände att jag inte behövde ringa igår när klockan var 23,00 när den la av till akuten för jag hade ju insulinpennor hemma. Så får se vad som händer, blir väl kanske till att skicka iväg pumpen till tillverkarna. Om jag har otur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar