onsdag, mars 27, 2013

Uppläggnings kamp!

Till middag idag blev det laxburgare med tillbehör, lite för lyxigt kanske för en onsdag. Men det kan ju behövas ibland. Medans jag la upp på min tallrik så sneglade jag lite på min sambos tallrik och han la upp så fint på hans tallrik med, på sitt vis. Haha, här kommer receptet.

Laxburgare

• 4 lax bitar (de frysta portionsbitarna)
• 1 ägg
• 2 msk créme fraiche
• salt & peppar

Dela laxen i lite mindre bitar och lägg dem i en matberedare med knivblad tillsammans med ägget och créme fraiche, starta maskinen och vänta på att det blir till en jämn smet. Blanda i salt och peppar. Stek dom på mellan värme tills de är hårda och fått en fin färg. Servera med olika tillbehör.


Min sambos tallrik
Min tallrik


                

















Så vem vann uppläggnings tävlingen? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar